czwartek, 2 stycznia 2014

EKO PÓŁKA DIY czyli pomysł na zakręcone przechowywanie

       Pomysł na zrobienie EKO PÓŁEK zrodził się, kiedy podobne rozwiązanie zobaczyłam na jednej ze stron internetowych z pomysłami na zagospodarowanie wolnej przestrzeni. Chciałam, aby moje półki dodały mi możliwość przechowywania półfabrykatów do robienia biżuterii, gdyż te nigdy nie miały stałego miejsca i zdobiły mi głównie biurko "artystycznym nieładem". Początkowo chciałam sama zebrać potrzebne do tego elementy, jednak gdybym miała skolekcjonować tyle słoików musiałabym poświęcić na to chyba kilka miesięcy (szybszym rozwiązaniem było kupienie słoików w Leroy Merlin). 

Aby zyskać zakręcone schowki potrzebujemy:

+ słoiki (od Was zależy ilość i kształt)
+ drewniane deski 
+ klika wkrętów
+ wieszaki (pomocne przy mocowaniu półki do ściany)
+ farba akrylowa (kolor dowolny) + pędzelek
+ wosk wybielający (do bielenia desek drewnianych) + kłębki bawełniane
+ odrobina wolnego czasu 



Słoiki, które wpadły w moje ręce miały truskawkowe nakrętki, dlatego pierwszym krokiem było zamalowanie farbą akrylową zdobienia, aby nadać im jednolity kolor. Jak widać zamalowałam tylko boki, dlatego że nakrętki będą mocowane do deski wieczkiem do góry (mała oszczędność farby :)



Drewnianą deskę możemy delikatnie wybielić (od Was zależy, jaki odcień drewna najbardziej będzie pasował do waszego wnętrza, w tym celu możecie użyć kolorowych bejc lub lakierów) używając wosku wybielającego, który bardzo ładnie podkreśla strukturę drewna, a dodatkowo chroni je przed szybkim zabrudzeniem. Wosk najlepiej nakładać bawełnianymi kłębkami (lub ściereczką). Deskę najlepiej woskować na dwa dni przed łączeniem z nią pozostałych elementów (kiedy będziecie używać lakierów lub bejc trzymajcie się czasu schnięcia podanego przez producenta wybranego przez Was środka). 



Po przygotowaniu słoików oraz desek zabieramy się za łączenie wszystkich elementów. Najpierw mocujemy nakrętki. Do tego celu najlepiej użyć zwykłych wkrętów (po 2-3 sztuki na jedną nakrętkę). Wcześniej przykładając do deski metr łatwiej będzie Nam zachować równe odległości między słoikami.  Następnie do deski mocujemy haczyki, na których będziemy mocować półki do ściany. Ja wybrałam proste, tanie wieszaki, które nie rażą aż tak strasznie po oczach kiedy patrzy się na półkę, a są bardzo łatwe w mocowaniu za równo do deki (zwykłe wkręty) jak i do ściany (kołek rozporowy z hakiem prostym). 



Jak nasze półki znajdą się już na swoim miejscu czas pomyśleć nad tym jakie funkcje mogą one pełnić poza dodatkowymi schowkami na szpargały. Ja postanowiłam zrobić z nich ramki na zdjęcia (co moich znajomych pewnie wcale nie dziwi, bo zdjęć na ścianach u mnie nigdy dość :) Duże słoiki pozwoliły mi na swobodne umieszczenie w nich fotografii w formacie 10x15. Małe słoiki pełnią rolę jedynie schowków na półfabrykaty. 




Mam nadzieję, że mój pomysł na EKO PÓŁKI przypadł Wam do gustu !!!
Zapraszam na kolejne posty z serii DIY i nie tylko :)

Pozdrawiam
AW






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz